Pemmel

Archive for april 27th, 2009

Trött

Posted on: 27 april 2009

Idag är jag trött och har ont i huvudet. Vill bara försvinna härifrån ett tag. Känner mig småirriterad och trött på allting. Det är bara bära bebis, mata bebis, byta blöja, försöka få bebis att somna, bära igen, mata lite till… Den lilla paus man fått från klängig och gnällig bebis som ska ha ständig underhållning var när man fick sitta i soffan en stund med musik på, men då var det lugnt mest för att man sjöng och vaggade bebisen samtidigt. Nu har hon dock somnat eller typ i alla fall, blunda två minuter – skrika lite – blunda två minuter – skrika lite mer… Envis är hon. Hon blir tyst så fort man visar sig. Jag ska bara inte få ta en kopp kaffe och vara ifred en stund.

Man är väl otacksam som mamma om man ibland önskar att man bara kunde lämna över ungen och dra iväg. Ensam. Men faktiskt så önskar jag det ibland. Hade M haft tid att ta henne ikväll så hade jag garanterat tagit cykeln och hållit mig borta en stund. Men det får väl vänta till efter bokföring och deklaration…

Detta tog drygt en timme att skriva…


Presentation

april 2009
M T O T F L S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Kategorier